5 kõige levinumat viga, mida inimesed kodulehte tehes teevad

Kodulehe loomine võib tunduda lihtne – valid kujunduse, lisad teksti ja ongi valmis.
Aga kui soovid, et su koduleht tõesti töötaks, mitte lihtsalt “oleks olemas”, tasub vältida neid klassikalisi vigu, mida teevad paljud alustajad (ja ka mõned kogenumad).
1. Kodulehe eesmärk on segane või puudub
"Ma tahan lihtsalt kodulehte."
Aga milleks?
Kui kodulehel pole selget eesmärki (nt müük, kontaktide kogumine, brändi usaldusväärsuse tõstmine), ei tööta see hästi.
Igal lehel peaks olema fookus – mida inimene siit saab? Mida ta tegema peab?

2. Üleliigne tekst või “seinad” sõnu

Koduleht ei ole esseekogumik.
Kui avaleht algab 6 lõiguga tekstist, siis 80% külastajatest ei loe edasi.

Lahendus: Kasuta lühikesi lõike, visuaale, ikoone ja pealkirju. Kirjuta nii, nagu räägiksid sõbraga.

3. Kontaktandmed on peidus
Üllatavalt tihti peavad külastajad “detektiivitööd tegema”, et leida telefoninumbrit, e-posti või asukohta.

📌 Kontaktinfo peaks olema nähtav nii menüüs kui jaluses, vajadusel ka eraldi kontaktilehel koos vormiga.

4. Disain, mis ei tööta mobiilis
Rohkem kui pool kodulehtede liiklusest tuleb mobiilseadmest. Kui leht on telefonis imelik või aeglane, kaotad külastaja enne kui ta lugema hakkab.

✅ Veendu, et leht on mobiilisõbralik, menüü töötab ja kõik tekstid on loetavad ka väiksel ekraanil.

5. Puudub üleskutse (CTA)
“Tore leht, aga mida ma nüüd tegema pean?”

Kui külastaja ei näe, mida järgmisena teha, siis ta lihtsalt… lahkub.
CTA ehk call-to-action (nt Võta ühendust, Vaata teenuseid, Broneeri aeg) juhendab teda edasi.

Hea koduleht on rohkem kui ilus disain.
See on läbimõeldud, loogiline ja kutsub külastajat tegutsema.
Kui sa väldid neid viit viga, oled juba mitu sammu eespool paljudest.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

Mida peab teadma enne kodulehe tellimist?

Järgmine

E-pood 3 päevaga? Jah, see on võimalik.

Jaga seda artiklit